Hejt v komentároch (: Karma nie je zdarma!!!

Blog  Business  Marketing

Hejt v komentároch je negatívny? Treba sa ho obávať, či strániť, bo brániť?

Hejt z anglického „hate“ vo význame nenávidieť, neznášať.

UPOZORNENIE: KARMA VÔBEC NIE JE ZDARMA!!!

V našej komunite podnikateľov beep networking events ako jeden z komunikačných kanálov využívame chat Whatsup, kde si vzájomne vieme rýchlo poradiť, odporučiť alebo len rozdebatovať nejakú tému s ľudmi, ku ktorým máme dôveru a ich názor pre nás niečo znamená.

Ivan Kutálek (Kuťo sro) rozprúdil diskusiu takouto otázkou:

Máte dobrý tip ako „utlmiť“ negatívne reakcie na predaj vášho produktu cez sociálne siete (hlavne FB)? 😊

Máte aj vy nejaké ďalšie tipy ako predať tovar alebo službu na sociálnej sieti bez výsmechu a urážok? Sem s nimi! 😊 Pridajte do komentárov Vaše reakcie, skúsenosti riešenia!!!

Ivan (: ako auto moto žurnalista na dôchodku 🙂 hneď ponúkol aj takýto tip:

Či predávate byt, auto, službu, napolitánky… vždy sa nájdu dementi, ktorí to znevážia nevhodnými rečami o cene, vašej osobe a podobne. Ja už dlhé roky používam dobrú metódu.

Zakážem komentáre (už týmto spôsobom odlákam množstvo podpichovačov), blokujem si profily, ktoré mi dajú smajla výsmechu alebo pridám do inzerátu niečo vtipné, z čoho sa potom nedá jednoznačne usúdiť, či sa daný „profil“ vysmieva cene alebo mu bola vtipná poznámka v inzeráte. To je ideálny spôsob ako postupne dostávam skôr tie správne reakcie.

Využíval som to hlavne pri hľadaní nového šoféra (ani 2000€ nie je dostatočné ohodnotenie pre nich 😊 ), ale dá sa to použiť pri čomkoľvek, kde nepotrebujete mať komentáre.

V niekoľkých sekundách a minútach prichádzali reakcie členov komunity:

Robo Antoni (YRB Digital)

Komentáre a reakcie dávajú najavo algoritmu, aby to posúval ďalej, medzi väčšie množstvo ľudí a to ti pomáha skôr predať.

Najlepšia reakcia podľa mňa je to ignorovať alebo použiť funkciu schovať. Tak zachováš, že mudrlant si vyleje svoje spotené ego ale nikto iný to neuvidí.

Normálny záujemca aj tak vie vyhodnotiť, že komentáre a reakcie sú irelevantné a dokonca ti to pomôže získať sympatie, lebo už máte “spoločného nepriateľa“

Zuzka Lelovicsová (AZL Services)

Keď som naposledy hľadala subdodávateľku, tak mi na inzerát prišlo asi 10 komentárov ohľadom ponúkanej odmeny, výsmechy atď. … a do mailu mi prišlo cca 300 životopisov. Z nich som vybrala cca 20 úplne rovnakých úplne super „nadľudí“ a nevedela som čo s nimi ďalej. Už som im skoro začala pokladať otázku „aké 2 veci si zoberieš na opustený ostrov“. Takže to máš tak, nikdy nevieš čo sa skrýva pod pokličkou zahejtovanej reklamy 🙂

Patrik Vančo (design avenue)

Ak ťa niekto príliš nasiera, môžeš mu odpovedať aj takto 🙂

(ilustračný obrázok kľúčenky na videu)

Martin Drahos (beep events)

Napokon to nie je úplne od veci. Staré učenia hovorili, že treba hovoriť jazykom toho kto s vami hovorí. Mysliac na úroveň. Na druhú stranu to čo vysielame nie je len na posúdenie okolia, o ktoré mnohí bojujú, ale predovšetkým na kultiváciu našej energie vo vnútri. KARMA VERU NIE JE ZDARMA 🙂

Časovo náročné, ale ako jedna z možností je asertívne vtipné reakcie s nadhľadu bez priameho rozporovania, max. 1-2x čím si získavate sympatie publika, početnosť komentárov, videní…